Men, jaa..

Sen kväll och tidig morgon. Kände verkligen inte för att gå upp i morse, men upp blev det och en skvätt till stan såhär på förmiddagen.

Först till PAUS för köp av en sallad att ta med hem till lunch idag, mums! Till Game och kika på några billiga XBOX 360 spel till Pierres spel :) Det blev 3 stycken spel: Wanted; weapons of fate, Crackdown och darkSector. Med rea blev dessa på en summa av 295;-

Hittade även ett fint halsband på rea inne på guldfynd. Väl där inne så var det fan synd om hon i kassan verkligen. Här är varför:

Det kommer in en äldre dam som vill lämna tillbaka sin klocka. Hon ger kvitton och klockan och hon i kassan frågar "Har du använt den nånting?"
- vad menar du?
- har du använt klockan någonting?
- Nej, det har jag inte.
- Batteriskyddet(?) är borta, det är därför jag frågar.
- Ja, jag ville se så klockan fungerade, men det gjorde den ju inte.
- Klockan fungerar ju inte när batteriskyddet är på, den aktiveras automatiskt när man tar bort det.
- JAA, men jag TOG ju BORT det för att se om den FUNGERADE men det gjorde den ju INTE ALLS.
- Okej, men den är köpt på bankkort alltså?
- Ja
- Okej, men då sätts pengarna in på det kontot.
- Nääe, kan du inte bara ge mig pengarna!
- Nej, men det är inte vi som har bestämt, det är banken som har bestämt att det går till så. Men du kan få ett tillgodokvitto, alltså byta till en annan vara, eller så sätts pengarna in på kontot som det köptes ifrån.
- Nej verkligen inte, jag vill INTE ha ngt annat! Kan ni inte ge mig pengarna bara, hon bor ju långt härifrån, jag har ju inte kortet.
- Ni har inte kortet alltså?
- NÄE! det var FAKTISKT en PRESENT! Jag kan ju panta den för pengarna isf ...

Sen efter hon skällt lite till, så gick hon. Klockan kostade förövrigt 198 kr.

När vi ska betala mitt halsband så kommer dock en annan gumma och bara går in bakom disken. Hon i kassan:
- Ni får inte vara på den här sidan, skulle ni kunna gå till andra sidan
- Nej. Det stod ingen prislapp på den här så kan ni säga vad den kostar!
- När det är er tur, men kan ni gå till andra sidan.
- Kan du inte bara säga vad den kostar!!
- Nej, jag har inte priserna i huvet och behöver använda mig av kassan.

Tanten går iväg och muttrar; - Ja, det vore ju dumt att bara sätta ut priserna på varorna!

Tänkt på att det kan ha ramlat bort tanten? Mmm, precis!
Sen i alla fall när hon äntligen får fixa vårat så frågar Pierre (som vanligt):
- Är det kul att jobba här? *big smile*
- Ja, i alla fall när man får såna kunder som er (sneglar på tanten som gick in bakom disken)

HAHA; klockrent!

Men nu, är det film, lite lunch, och hemsidebygge.



(dumma bild som visas liggandes även fast jag snurrat den)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback