Food, yum!

Så, lite på mammas begäran lägger jag upp ännu ett recept på mat som jag fick för mig att laga.

Mat idag:
Stekt, benfri kotlett med fetaost-sallad & Dressing

fetaost-sallad (2 port)
3 plommontomater (min personliga favorit, smakar mer!)
1/3 Gurka (½ om den är liten)
½ Rödlök
1 pkt fetaost
Grönsallad efter behag

Dressing (2 port - är ni som Pierre dock, räcker det till en ½ port)
2 - 3 Matskedar Creme Fraiche
ca 2 teskedar Majonnäs
Vispgrädde
En skvätt citron
Salt & vitlökspulver

How to:
Ta creme fraiche och häll i en skål för lagom mängd. Häll i några skvättar grädde och vispa runt så dressingen blir slät och fin. Häll i majonnäsen och blanda runt dressingen igen så den blir slät. Häll även i en skvätt citron, antingen från färsk citron eller från flaska. Salta lite och i med ca ½ tesked vitlökspulver. Blanda! Häll i lite mer grädde efter konsistens, det ska helst gå att hälla dressingen så det är lätt att fördela över salladen (inte som på bilden).

Klart!


Kommentarer
Postat av: johanna

ser ju riktigt jäkla smaskens ut :D

2010-04-29 @ 20:39:27
URL: http://johannalinneasteen.blogg.se/
Postat av: CuddlyCake

Det är det också ;P

2010-04-29 @ 21:07:50
URL: http://cuddlycake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback