Flyttad och färdig.

Hej alla!
Jag vet att jag typ inte bloggat på vad är det nästan 3 dagar nu? Men här kommer i alla fall förklaringen:

Lördag: Vi fick nyckeln till lägenheten idag och var här och kollade läget och gick igenom saker med hyresvärden. Spännande. Efter det fick det bli IKEA och köpa lite nya saker som vi behövde här hemma.

Söndag: Vi var uppe med tuppen och traskade över till P's mamma som i alla fall hade försökt väcka våran flytthjälp. Hon själv stod för en sånhär större skåpbil till oss som hjälp, M Y C K E T snällt. Jag, Angelica, Simoné, Linus och Candra befann oss i nya lägenheten och tog emot saker. Pierre, Sonny, Joel & Anette befann sig i gamla lägenheten på Skarphagsgatan och lastade in i skåpbilen istället. Naaajs. Efter ca 4 timmar var vi färdiga med allt inlastande och det blev pizza till alla som lunch. Sist men inte minst blev det bio på kvällen, Trollkarlens Lärling, myyyycket bra film! :)

Måndag: Detta skulle vara en dag då Pierre gick till jobbet och jag skulle packa upp lite och få ordning i lägenheten. Men tack vare lite lätta missförstånd med vissa elbolag så försvann dessvärre elen för oss denna morgon vid 08:30 nån gång, spännande..NOT! Så här var lägenheten helt jävla tyst och mörk, frysen skulle ju dessutom börja tina tillslut. Så vi fick be P's mamma om hjälp att ta våra frysvaror innan dom smälte. Jag var med Pierre denna dag med i brist på..Ja.. El. På kvällen blev det hem till hans pappa en skvätt som fyllde 50 år.

Idag? Haah, jo idag ska jag väl försöka fixa lägenheten istället då när det faktiskt finns el igen, den kom tillbaka för ca 1 timma sen, BRA! Aja, skriver mer sen. See'yah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback