New and improved?

Har varit relativt offline sedan i tisdags.
Kan inte riktigt påstå att jag är tillbaka ännu heller, för jag måste verkligen plugga till tentan, och bara göra färdigt min labb som dock borde vara färdig snart.

Men jag måste fortfarande förtydliga att jag inte klarar av pressen från de som ber mig om hjälp hela tiden. Och tro mig, jag singlar inte ut bara en genom att skriva "de/flera" osv. utan det ÄR faktiskt många som kommer till just mig och ber om hjälp och dylikt med mycket. Och jag har inte hjärta till att säga "nej, jag vill inte" eller ens säga "nej, jag har inte tid" för trots de, så verkar det inte gå igenom :/

Jag skojar  eller överdriver inte när jag säger att jag knappt har någon tid att göra något annat än plugga. Jag har inte det. Distansstudier innebär inte mindre arbete, det innebär mer eget ansvar, mer fokus och disciplin och det är inte mindre skola, eller mindre värt för att jag inte går TILL skolan varje dag. :/ Den är hos mig, så fort jag öppnar datorn så är det skola för mig. Jag vill dessutom bara klargöra att detta är så otroligt viktigt för mig. Detta är något som jag valt, och VILL. Önskar bara lite respekt för det faktumet ... ;(

Det är ju som så, att NÄR jag faktiskt gör ett besök på stan, eller fikar, eller ja vad som helst. Så är detta tid som jag TAR mig, inte har. Men jag vill vara så bra som jag kan i skolan just nu, och inte "jag fick ju godkänt i alla fall.." för det var fan hela högstadiet och gymnasiet. Så ska det inte vara nu. Ni jobbar, ni sportar, rider, gymmar, umgås med vänner och allt. Detta är det jag gör. Photoshop, programmerar, kodar, ritar, skissar, skriver, allt i studiernas namn! Jag trivs med det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback