Somnar väl när som.

Mmm, vaknade på bra humör idag efter igår lite grann.. Men som alltid så fick det inte hålla i sig speciellt länge. För jämt när jag är glad av en anledning dyker något annat upp. Så, vad hände den här gången? Jo, som sagt så blev min dator färdig igår och det gjorde mej massa glad. På kvällen så disskuterade jag med Pierre om han trodde att mitt brev till PM kommit fram, för jag hade inte fått något svar ännu. Men i alla fall..

Idag fick jag svar.
Dom ska göra en "ekonomisk utredning" för att "bedöma om jag har betalningsförmåga" som jag i mitt brev sa att jag inte hade. Inte för att jag ljög, men inte hade jag väl någon aning vad dom har för syn på "betalningsförmåga". Men jag skrev också att jag hade det om det delades upp i mindre summor. I alla fall så nämnde jag även Pierre och bara för de måste självklart han också genomgå en ekonomisk utredning. För har inte jag pengarna, så anses han betala istället? Inte rätt :(

Så, okej, på dessa blanketter ska man fylla i inkomst före skatt för den senaste gången, alltså igår. Då måste jag alltså skriva att jag själv mottagit 2698 kr och att Pierre fått XX XXX kr (före skatt) saken e ju dock den. Att utav dom här pengarna så har ju ca 5000 dragits bort för skatt, vi har hyra + andra utgifter/räkningar och kvar får vi inte alls mycket. Jag själv har räkningar på mina pengar med, för nej jag låter inte Pierre betala dom åt mig bara för att han har jobb och inte jag. Om man anser att skola inte är jobb. Testa dock min utbildning så kan vi disskutera sen..

I alla fall, så dom ber om uppgifter om vad lägenheten kostar, sen ska dom ha bifogad kopia på hyresspec, mhm, dom ska ha kopia på P's lönespes, en kopia på utbetalningsbesked från mig + deklarationspapper för oss båda. Men som jag sa. Bara för att dom ser en summa gå in på kontot så är det ju inte så enkelt som att ta den summan subtrahera för hyran och sen sitter man där med resten kvar på kontot?

Sen måste man kryssa i om Pierre jobbar 100%, 75% eller 50% ja, NU jobbar han ju 100% men snart går han ju ner på halvtid liksom :S aa, ibland kan man verkligen inte ens förstå sig på företag eller liknande. Jag vet hur det låter, och det handlar inte om att de kräver tillbaka pengarna för jag visste hela tiden att det troligtvis skulle komma, och jag mådde massa dåligt som tog emot dom när jag visste att jag inte pluggade. Men antingen det eller inte klara av räkningarna för den månaden? Är valet verkligen så svårt då? Nae.. Som vi alla vet så växer inte pengar på träd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback