The social network.

Okej, för det första så är jag en mycket upptagen människa idag och näst intill hela veckan då en massa jobb ska göras som avslutande för två kurser, mm, grattis till mig!

Sen för det andra så såg jag på The social network igår på bio med Pierre. Så, vad tyckte man? Aa, alltså med tanke på att detta faktiskt är en äkta historia (i stort sett) så är det ju kul.. Sen är det ju för den delen helt jävla insane att en människa kan utföra en sån jävla brilliant idé, jag menar, hela världen använder ju verkligen facebook. Hur många av er sitter inte uppe med facebook just nu? Show of hands! Jag har inte det för tillfället dock, men det beror på att jag inte tycker om att ha tusen rutor uppe och jag har typ massa till mitt projekt. men seriöst? Alltså.. aa, det finns inte mycket att säga än "hatten av till dej som är totalt lyckad M.Z"

sen kan man ju se hela situationen med Winkelvossarna (äkta?) från flera håll. Dom anser att han stal deras idé. Vilket man kanske kan hålla med om i och med själva idén om att bara få registrera sig om man går på Harvard. Men sen så användeh an inte deras kod eftersom den troligtvis inte var speciellt bra jämfört med sin egen? Så, okej, stal han verkligen deras idé, har ju aldrig hört något om att dom exempelvis patenterade idén från första början? Fast det kanske inte går med internet prylar.. Men jag menar, som sagt det finns väldigt många sidor på det hela. I vilket fall som helst så fick ju dom en jeeeeekla massa pengar.

Sen istället så kan man ju inte annat än tycka synd om Saverin, jag menar, hej 30% til l0,03% ? WTF! Det är ju bara inte rätt. Men jag antar att vänner kanske inte betyder något när man har uppfunnit något som troligtvis kommer finnas i jävligt många år. Kan tänka mig att MZ sitter i skrivande stund och håller på och checkar allting som har med Facebook, för människan (i alla fall enligt filmen, som jag dock hört inte stämmer så bra) lever för facebook. Mmm.. Tydligen så hade ju inte MZ NÅGOT med filmen att göra och prisar den inte speciellt mycket förutom det faktum att de prickade hans utstyrsel under hela filmen? Ja, man såg ju en bild på honom och dom där jävla tofflorna alltså. Dom verkade ju följa efter honom överallt.



Man ska dock inte se såna där filmer, då man känner sig sjukt misslyckas. Där satt han och skrev tiotusentals rader med avancerad kod, och vad gör jag. Jag skriver img-taggar och lite CSS, mm, misslyckad i jämförelse. Men sen å andra sidan gick han väl inte Harvard för inget gissar jag på.. Jag skulle ju knappast komma in där i alla fall!

Men on with the day och göra klart det jäkla projektet, det ska vara färdigt idag. Sen har jag massa mer att göra. Så, för min del, lever och andas jag skola den här veckan. Kanske hinner med några få pauser. Men sånt är ju universitetslivet, aaa!

Ha en bra dag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback