Tired as... yeah!

Mmm, den så hemskt underbara kvällen började igår vid ungefär 18:00 på kvällen när man till sin rena fasa får höra att grannen dragit igång sin musik IGEN :( Han klarade av EN tyst helg alltså.. Ungefär där insåg jag hur jag hur resten av kvällen skulle se ut. Det blev hörlurar för min del för att ens kunna plugga lite, men ni vet hur det är. Man blir ofokuserad och gör bara massa annat. I vilket fall som helst, så satt jag där med mina lurar konstant till typ 21:30 då Pierre kom hem, och jag tar av mig dom, vad hör jag? ÄNNU HÖGRE musik. Alltså, för dom som tror, så handlar inte detta om en granne som spelar typ jätte tyst musik och jag bara är gnällig, utan det är ren jävla bas, vibrerande vägg och det låter som en jävla nattklubb som öser bakom vår sovrumsvägg.

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Detta hade inte varit ett problem om det faktiskt inte var ca 7 - 8 helgen nu som han spelar denna musik både fredag OCH lördag.

Men igår var han extrem och höll på till efter 4 på morgonen. Och vet ni? När jag vaknade förut så höll musiken fortfarande på. Självklart inte LIKA högt, men fortfarande så det hörs. Just nu sitter jag dock i vardagsrummet för att det helt ärligt inte går att vara i sovrummet. Han öser musik IGEN, eller är det fortfarande kanske?

Vi har snackat med hyresvärd, fler har ringt och klagat på honom, de har till och med ringt på hos honom och bett honom sänka, men han ignorerar detta? Vad för människa har sån liten respekt för sina grannar egentligen? Ska man verkligen bli utkörd från sitt eget sovrum, sin egen lägenhet?

Jag ljuger inte när jag säger att man mår dåligt, får ont i magen av att veta att helgen kommer runt hörnet. För då vet man att man inte får sova förrän mellan klockan 1 - 3 på natten två nätter i rad. Jag som dessutom brukar plugga rätt hårt på helgerna. Eller, egentligen är det juh, brukar FÖRSÖKA plugga på helgen, som ni kanske förstår så funkar de inte så bra.

Det finns dom som säger att vi bara är gnälliga, att det inte kan vara så farligt Nae, men då föreslår jag att ni går till en krog, lägger er inne på toan eller något och försöker sova så förstår ni vad jag menar. Dum jämförelse kanske, men det är fan inte långt ifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback