Världen vi bor i är allt för ofta alldeles för manlig!

Varför blir man nervös när man ska ringa stora företag som har med datorer och teknik att göra? Jo för att man inte vill få en dryg jäkla, snobbig ASS till kille som tror att man inte ens vet hur man startar en dator, ännu mindre att man är medveten om problem med sitt modem.

Tur hade jag idag när jag ringde Bredbandsbolaget att jag fick snacka med en DÖtrevlig tjej vid namn Issabelle. Inte för att jag inte kan ta hand om ett simpelt "modem-problem" själv, men när DSL-anslutningen försvinner utan anledning så bör man kanske ringa och se hur det står till där borta. Det visade sig vara fel på en basstation som de hade skickat ut en tekniker till redan. Awesome! Så nu är internet up and running again!

Jag blir mest bara upprörd hur en man tror att om man är tjej att man inte kan NÅGONTING om teknologi. Hallå, jag går en utbildning inom just det! Well.. nära i alla fall! Jag vet i alla fall mycket om saken.. Suck ibland bara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Babbel:

Trackback